Dostawa mebli na zamówienie
Dokładamy wszelkich starań, aby zamówione w naszym sklepie meble z kolekcji Muszyna, Lawendowa Prowansja i Tarnobrzeg zostały dostarczone pod wskazany adres jak najszybciej po ich wykonaniu i zgodnie z deklarowanymi terminami. Mając na uwadze bezpieczeństwo wysyłanych mebli, korzystamy z usług doświadczonego przewoźnika, który oferuje specjalistyczny transport mebli bezpośrednio na adres Zamawiającego. Jest to firma zewnętrzna, z którą nasza firma współpracuje od wielu lat: mebel z magazynu transportowany jest bezpośrednio na wskazany w zamówieniu adres dostawy. Dzięki temu unika się przeładunków, które zawsze mają miejsce w przypadku korzystania z usług firm kurierskich. Z uwagi na to, że kierowca, który dostarcza Państwu meble, każdego dnia pokonuje setki kilometrów, zgodnie z ułożonym wcześniej harmonogramem dostaw, musi ściśle tego harmonogramu przestrzegać, aby każdemu z Państwa zamówienie zostało dostarczone we wskazanym dniu i przedziale godzinowym. W związku z tym uprzejmie prosimy Państwa o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy także, abyście Państwo upewnili się, że pod Państwa adres, może podjechać samochód dostawczy - biorąc pod uwagę zarówno przepisy prawa drogowego, jak i warunki dojazdu (szerokość ulicy, dróg, zakaz wjazdu dla samochodów powyżej określonego tonażu itp.).
Meble z tych kolekcji wysyłamy w opcji dostawy Standard - czyli bez usługi wniesienia. Istnieje możliwość zamówienia u kierowcy płatnej usługi pomocy we wniesieniu. W przypadku dostawy mebli z tych kolekcji nie ma możliwości skorzystania przez Państwa z opcji wysyłki Premium lub Pełen Komfort, w której jest możliwość zamówienia wniesienia - jeśli w koszyku zaznaczycie Państwo opcje Premium lub Pełen Komfort, skontaktujemy się z Państwem, aby powiadomić, że dostawa zostanie zrealizowana w opcji Standard, a opłacone koszty z tytułu droższych opcji zostaną Państwu zwrócone na konto bankowe. O wszystkich zasadach dostawy, które opisujemy poniżej, informujemy także na karcie każdego mebla na specjalne zamówienie oraz w Regulaminie sklepu, którego akceptacja jest dobrowolna, aczkolwiek niezbędna do realizacji zamówienia. W przypadku dodatkowych pytań dotyczących realizacji dostawy z przyjemnością na nie odpowiemy, udzielając wszelkich dodatkowych informacji. Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu: tel. 71 725 45 00 w godzinach wskazanych w zakładce Kontakt. Pytania możecie Państwo kierować także na adres e-mail: sklep@milemaison.pl
Termin realizacji zamówienia
Wszystkie zamówienia realizowane są w kolejności złożenia. Termin ten jest taki sam dla wszystkich mebli z tej kolekcji, niezależnie od tego czy jest to mebel duży (np. biblioteka) czy mały (np. półka). Produkcja danego mebla uruchomiana jest po wpłynięciu zamówienia, a sama produkcja obejmuje wiele etapów, na które składają czynności precyzyjne i delikatne, wymagające dłuższego czasu, niż maszynowa produkcja przemysłowa. Ponadto produkcja mebli drewnianych musi trwać określony czas z uwagi na to, że drewno jest materiałem wyjątkowym, które w obróbce jest bardziej wymagające niż gotowe materiały drewnopochodne i drewnopodobne - dotyczy to zwłaszcza drewna dębowego, które jest drewnem twardym i wymaga podczas obróbki więcej uwagi i precyzji. Dłuższy termin realizacji zamówienia na meble z tych kolekcji wynika z kilku aspektów, które nierozerwalnie się ze sobą łączą, a są to:
1. Specyfika materiału - meble wykonywane są w całości z drewna, a drewno, jako że jest materiałem naturalnym, nie może być po prostu wyprodukowane. Większość producentów mebli drewnianych, z którymi współpracujemy, wykorzystuje do produkcji mebli drewno pochodzące z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Jego zasoby są ograniczone, co przekłada się na wysoką cenę i okresowe braki w dostępności odpowiedniego do produkcji danego mebla drewna. Warto pamiętać, że drewno, z którego obecnie wykonywane są meble, zostało zasadzone ponad ok. 100 lat temu - drzewa rosną powoli, podatne są na rozmaite choroby, a także na działanie sił natury, które coraz częściej uszkadzają drzewostany. Okresowe braki w dostępności odpowiedniego do produkcji mebla drewna i w ilości, które jest potrzebne, czasem wydłużają czas produkcji. Ponadto nie każda deska nadaje się do produkcji danego modelu - drewno jest materiałem niejednorodnym, czasem kryje w sobie wiele niespodzianek wydłużający proces obróbki, a tym samym czas produkcji mebla. Czasem już podczas wykonywania danego mebla, podczas obróbki drewna, okazuje się, że przygotowany materiał obejmuje deski mające takie wady, że muszą zostać odrzucone, co również przekłada się na wydłużenie procesu produkcji.
2. Specyfika produkcji - produkcja mebli z drewna wymaga precyzji, delikatności, obejmuje kilka etapów, z których każdy ma swój czas i którego nie można pominąć. Meble z kolekcji Muszyna, Lawendowa Prowansja oraz Tarnobrzeg wykańczane są ręcznie: poszczególne elementy są odpowiednio obrabiane, szlifowane, dopasowywane, frezowane, rzeźbione - to wszystko wykonywane jest ręcznie. Czasem wykonywane są rozmaite zaprawki uzupełniające drobne ubytki w naturalnym materiale, nierówności lub powstałe w wyniku obecności sęków spękania. Ręcznie są także woskowane, olejowane, bejcowane, malowane i lakierowane. Wszystkie te czynności wykonywanie ręcznie, a nie za pomocą maszyny, zdecydowanie przekładają się na dłuższy czas produkcji danego mebla. Ponadto w duchu ekologii producenci mebli drewnianych, które mamy w ofercie sklepu Mile Maison, dbają o to, aby drewno, którym się dysponuje, wykorzystać jak najpełniej i aby to drewno, które na etapie produkcji zostaje odrzucone z produkcji danego mebla, wykorzystać w inny sposób. Powstają serie mebli, do których wykorzystuje się właśnie takie drewno oraz drewno z odzysku, recyklingowane - sama odpowiednia selekcja "odpadów" produkcyjnych musi być wykonywana na bieżąco i również wymaga czasu.
3. Logistyka - otrzymujecie Państwo meble w złożonej bryle, zmontowane. Nie musicie Państwo borykać się z instrukcjami, śrubkami, narzędziami. Zarówno montaż, jak i transport takich mebli, wymaga więcej uwagi niż dostawa mebli w elementach, które do kartonów "pakuje" maszyna. Dostarczanie naszym Klientom złożonych mebli pozwala zapanować nad wszystkimi elementami mebla: nie musimy obawiać się, że jakiś element będzie miał defekt, który zostanie pominięty, a który po zmontowaniu mebla spowoduje, że mebel będzie wyglądał nieestetycznie. Złożone bryły są także sprawdzane pod kątem prawidłowego wypoziomowania, dopasowywane są drzwiczki i inne elementy ruchome. Taka dostawa wymaga jednak szerszego planowania, wiąże się z większymi kosztami transportu, z większym zapleczem logistycznym. Wszystkie meble dostarczane z produkcji są weryfikowane pod kątem wykonania zgodności z zamówieniem, a także ewentualnych uszkodzeń transportowych. Każda dostawa z produkcji obejmuje wiele Państwa zamówień, dlatego na czynności sprawdzające potrzebujemy zazwyczaj około dziesięciu dni roboczych: rozpakowanie złożonego mebla, zwłaszcza dużej bryły, aby dokładnie go sprawdzić, a następnie zapakować ponownie tak, aby był jak najlepiej zabezpieczony na czas dostawy do Państwa, wymaga dokładności, uwagi i precyzji.
Powyższe elementy składają się na wskazywany na kartach mebli czas realizacji zamówienia. Wierzymy jednak, że na te meble warto zaczekać i że biorąc pod uwagę wszystkie zalety mebli drewnianych, ich indywidualność i piękno, a także korzyści z ich użytkowania, wybierzecie Państwo właśnie te meble.
Na czas wskazany na karcie mebla jako termin wysyłki mebla (wysyłka w: x-x dni) składają się: wykonanie mebla, transport mebla z fabryki do magazynu, z którego będzie wydany do dostawy do Państwa, sprawdzenie mebla pod kątem zgodności z zamówieniem, wydanie go przewoźnikowi oraz dostarczenie do Państwa przez przewoźnika. Termin ten liczony jest od dnia następnego po zaksięgowaniu Państwa płatności i obejmuje dni robocze, nie dni kalendarzowe. Do wskazanego na karcie mebla terminu wysyłki należy dodatkowo doliczyć czas na dostawę przez przewoźnika do Państwa, który wynosi od 5 do 10 dni roboczych. Gdy zamówiony przez Państwa mebel jest już wykonany, zostaje przewieziony z fabryki do magazynu centralnego w transporcie razem z innymi meblami wykonanymi dla naszych klientów. Taki transport realizowany jest raz lub dwa razy w miesiącu i razem z załadunkiem w fabryce oraz rozładunkiem w magazynie trwa ok. tygodnia. Następnie wszystkie meble z transportu są weryfikowane pod kątem zgodności wykonania ze złożonymi zamówieniami - na weryfikację potrzebujemy kilku dni roboczych. W międzyczasie wysyłamy do Państwa informację o tym, wskazując orientacyjny termin dostawy - na tym etapie wskazywany przedział czasowy z reguły obejmuje ok. 2 tygodnie. Po zweryfikowaniu wszystkich zamówień, uzupełnieniu przez Państwa płatności (jeśli wybrano płatność w dwóch ratach), kierujemy do przewoźnika listę dostaw do zrealizowania, prosząc o wyznaczenie daty dostawy do każdego z klientów. Każdego miesiąca realizujemy jedną lub dwie transzy dostaw - każda transza składa się z określonej liczby zamówień. Po otrzymaniu od przewoźnika harmonogramu dostaw, przesyłamy Państwu informację w tej sprawie, podając datę i przedział czasowy (kilkugodzinny).
Termin dostawy
Datę i przedział godzinowy dostawy wyznacza przewoźnik. Są to godziny od 6.00 rano do 22.00. O terminie dostawy informujemy Państwa za pośrednictwem sms, gdy otrzymamy od przewoźnika harmonogram dostaw. Z reguły jest to na kilka dni przed dostawą. Na adres e-mail wysyłamy do Państwa informację, że termin dostawy został wyznaczony. Prosimy pamiętać o tym, że w ramach bezpłatnej dostawy mebli przewoźnik nie umożliwia umówienia dostawy na konkretny dzień i konkretną godzinę. Taka możliwość jest przez niego oferowana w ramach tak zwanego transportu dedykowanego - koszt takiego transportu przewoźnik wycenia każdorazowo indywidualnie, a opłacany jest przez Kupującego. Wysokość tego kosztu jest uzależniona od adresu dostawy oraz ilości i wielkości mebli. Jeżeli chcielibyście Państwo skorzystać z transportu dedykowanego, prosimy o skontaktowanie się z nami przed złożeniem zamówienia - zwrócimy się do przewoźnika o wycenę usługi. Koszt transportu dedykowanego waha się w przedziale od 600 zł do 1600 zł netto.
W wyjątkowych sytuacjach, z uwagi na trudności logistyczne lub z przyczyn losowych, niezależnych od przewoźnika, może się zdarzyć, że ustalony termin, o którym zostaliście Państwo poinformowani, zostanie przesunięty - w takiej sytuacji niezwłocznie o tym Państwa informujemy. Może się również pojawić niezależne od kierowcy opóźnienie na trasie i tym samym przesunięcie ustalonej godziny dostawy. W każdym z tych przypadków, uprzejmie prosimy o wyrozumiałość.
Kierowca kontaktuje się na ok. 30 minut przed dostawą. Jest dla nas bardzo ważne, aby transport mebla odbył się jak najsprawniej i bez jakichkolwiek problemów, dlatego zwracamy się z ogromną prośbą o obecność pod adresem dostawy w wyznaczonym terminie i przedziale czasowym - z uwagi na to, że trasa w danym dniu wiedzie przez wiele miejscowości, może zdarzyć się sytuacja, że kierowca nie będzie mógł oczekiwać pod adresem dłużej niż 15 minut - zasada ta została wprowadzona w trosce o naszych klientów i służy temu, by dostawa do kolejnego klienta, który oczekuje na dostawę, nie była opóźniona. Maksymalny możliwy czas oczekiwania pod adresem dostawy w przypadku nieobecności odbiorcy, zależy od harmonogramu transportu i ustalonych godzin pozostałych do zrealizowania dostaw.
Usługa pomocy we wniesieniu
Bezpłatna dostawa obejmuje wydanie mebla/mebli z samochodu i nie obejmuje wniesienia. Nie obejmuje również przenoszenia mebli/mebla na terenie osiedla zamkniętego, na które nie można wjechać samochodem dostawczym. Kierowca realizuje trasę samodzielnie, zatem nie ma możliwości wnoszenia mebli. Bezpłatna dostawa obejmuje tylko wydanie mebla/mebli z samochodu, uprzejmie zatem prosimy o zapewnienie sobie pomocy do odbioru mebla od przewoźnika (przynajmniej dwóch osób). Na terenie całego kraju świadczona jest usługa pomocy we wniesieniu - pomoc świadczy kierowca, usługę wycenia indywidualnie na miejscu, płatna jest ona do jego rąk. Zakres cenowy tej usługi wynosi od 20 zł do 250 zł. Przewoźnik ma możliwość wystawienia faktury vat. Jeśli chcieliby Państwo poprosić o wycenę usługi pomocy we wniesieniu przed złożeniem zamówienia, prosimy o przesłanie nam następujących informacji: specyfikacja planowanego zamówienia (symbole mebli lub linki do nich), abyśmy mogli przewoźnikowi przedstawić ilość mebli, ich gabaryty i wagę, adres dostawy, informacji czy pod budynek można podjechać większym samochodem, czy jest to budynek jednorodzinny czy wielorodzinny, na które piętro miałaby być zrealizowana usługa pomocy we wniesieniu, czy jest winda.
Dodatkowe informacje
Zdajemy sobie sprawę, że również z Państwa strony mogą nastąpić różne zdarzenia losowe, uniemożliwiające odbiór mebla we wskazanym terminie i godzinie. Jeśli jednak nie zostaniemy o tym poinformowani odpowiednio wcześniej, będziecie Państwo musieli ponieść koszt kolejnej dostawy, w przypadku nieodebrania mebla we wskazanym przez przewoźnika terminie, o którym Państwo zostali poinformowani. Koszt takiej dostawy szacowany jest na kwotę od 200 zł netto do 500 zł netto i zależy od adresu dostawy i gabarytów mebli. Kolejny termin dostawy jest uzależniony od harmonogramów przewoźnika i może wynosić od kilku dni do 4 tygodni - w zależności od możliwości logistycznych dostawcy. Mebel wydawany jest do ponownego transportu dopiero po opłaceniu kosztu tej dostawy na konto sklepu.
Sposób dostawy mebli i przygotowanie mebli do użytkowania
Większość mebli nie wymaga montażu po dostarczeniu - dostarczane są już w stanie zmontowanym. Wystarczy je zatem rozpakować i ustawić, usuwając wcześniej ochronne, drewniane deseczki umocowane pod meblem, których celem jest zabezpieczenie mebla na czas transportu. Meble należy ustawić na prawidłowo wypoziomowanym podłożu. Ustawienie mebla na niewypoziomowanej podłodze lub z nieusuniętymi deseczkami może skutkować uszkodzeniem mebla: mogą pojawić się krzywizny w drzwiczkach, szuflady i drzwiczki mogą się źle zamykać, ponieważ ustawienie na tych deseczkach powoduje, że mebel nie będzie prawidłowo wypoziomowany. Reklamacja takich uszkodzeń nie będzie mogła być uwzględniona.
Niektóre meble dostarczane są ze zdemontowanymi nogami, które należy przymocować za pomocą dołączonych śrub. Meble dostarczane w ten sposób to: stoły, niektóre konsole, sekretarzyki, niektóre biurka. W przypadku mebli z półkami, które nie są zamontowane na stałe, należy zamontować w specjalnie przygotowanych żłobieniach podpórki na półki, a następnie na nich ułożyć półki. W przypadku wnoszenia mebli, które mają u dołu mebla przewożone półki, należy to robić w pionie z najwyższą starannością, by nie dopuścić do tego by półki, w razie uszkodzenia specjalnych zabezpieczeń, swobodnie się przemieszczały po wnętrzu mebla. Po ustawieniu mebla, w którym są półki, należy usunąć zabezpieczenia tych półek: kawałki drewienka przybite gwoździkiem (jest to rozwiązanie unieruchamiające półki na czas transportu).
Meble, które są bardzo dużymi bryłami dostarczane są w dwóch elementach: duże szafy, biblioteki, kredensy. Element górny należy po prostu ustawić na dolnym - meble są wówczas stabilne, ale sugerujemy, by we własnym zakresie zamontować z tyłu mebla zabezpieczenie, które połączy obie części. Zabezpieczenie to nie jest dołączane do mebli, ale można je kupić w niemal każdym sklepie z artykułami technicznymi.
Największe szafy i biblioteki dostarczane są w kilku zmontowanych modułach, które należy połączyć. Meble, które dostarczane są w elementach do samodzielnego montażu to: łóżka i biblioteka PS406. Łóżka dostarczane są w kilku opakowaniach: osobno wezgłowie, część tylna, boczne podłużnice, deseczki stanowiące podstawę pod materac. Kilka ogromnych bibliotek składa się z kilku części, które należy ustawić obok siebie lub jedna na drugiej. Niekiedy należy zamontować górny gzyms (kilka śrubek do wkręcenia w przygotowane miejsca).
Zalecamy meble rozpakować tuż po dostawie, ponieważ są to meble z drewna i nie mogą być przechowywane w kartonie dłużej niż kilka dni po dostawie - karton nie zapewnia odpowiedniej wentylacji, a drewno musi oddychać. Mebli nie można przechowywać także w pomieszczeniach z nieodpowiednią wentylacją, niewłaściwą wilgotnością, niestabilną temperaturą - może to powodować uszkodzenie mebla. Tego typu uszkodzenia nie będą mogły być uwzględnione jako reklamacja.
Przenoszenie mebla powinno odbywać się z należytą ostrożnością - należy chwytać za elementy pionowe (np. bok, nogi), nie wolno chwytać za elementy poziome, ponieważ mogą one nie wytrzymać ciężaru całego mebla i będą podatne na uszkodzenia (np. blaty, szuflady). W przypadku przenoszenia mebla wyposażonego w półki, które nie są przymocowane na stałe, należy je wyjąć przed przenoszeniem, bowiem swobodne przemieszczanie półek wewnątrz mebla podczas jego przenoszenia, może prowadzić do mechanicznych uszkodzeń mebla jak i samych półek. Mebli nie wolno ciągnąć, przesuwać - grozi to ich uszkodzeniem. Przenoszenie mebli pomalowanych farbami, zwłaszcza na biało, powinno odbywać się w bawełnianych rękawiczkach, aby nie powierzchnia nie została zabrudzona.
W przypadku dodatkowych pytań dotyczących realizacji dostawy prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: tel. 71 725 45 00 lub na adres e-mail: sklep@milemaison.pl